Spanish parties and yoga



Hello and welcome back!

It's been a few days since my last post because not much has happened. The new school year has started so many days will be the same. Therefore, I decided to make one post for the last few days, something I will probably do regularly!

Thursday, my day started early with an appointment at the police station. I had to apply for my NIE, a number needed by anyone staying in Spain for more than six months. Then I went to school and we did a fun relaxation and yoga class during English. Not all students enjoyed this as they had a lot of energy!

Yesterday we had a birthday party in our flat because Alessandro turned 27! We had Italian pizza which iq the best and a delicious dessert!

Today Alzira celebrated 'Mig Any Faller'. This is a festivity to remember that the big fireworks will happen in six months, any reason to celebrate is a good reason in Spain! The party has been going on all week but today was the most important day cause of the fireworks. I added a video of it but don't turn your sound too loud because to me it looks more like bombs than fireworks!

Enjoy watching and have a nice weekend!



Hallo en welkom terug!

Het is een paar dagen geleden sinds mijn laatste bericht omdat er niet zoveel gebeurd is. Het nieuwe schooljaar is begonnen dus veel dagen zullen hetzelfde zijn. Daarom heb ik besloten om één post te maken voor de laatste paar dagen, iets wat ik waarschijnlijk regelmatig zal doen!

Donderdag begon mijn dag vroeg met een afspraak in het politiebureau. Ik moest een aanvraag doen voor mijn NIE, een nummer dat iedereen die langer dan zes maanden in Spanje verblijft nodig heeft. Daarna ben ik naar school gegaan en hebben we tijdens Engels een leuke relax- en yogales gedaan. Niet alle leerlingen vonden dit even leuk want ze hadden veel energie!

Gisteren hadden we een verjaardagsfeestje in onze flat omdat Alessandro 27 werd! We hebben Italiaanse pizza gegeten die en heerlijk dessert!

Vandaag vierde Alzira 'Mig Any Faller'. Dit is een feest om te herinneren dat het grote vuurwerk over zes maanden zal plaatsvinden, elke reden om feest te vieren is een goede reden in Spanje! Het feest duurt al de hele week maar vandaag was de belangrijkste dag vanwege het vuurwerk. Ik heb er een filmpje van toegevoegd maar zet je geluid niet te hard want voor mij lijken het meer bommen dan vuurwerk!

Veel kijkplezier en een fijn weekend!


























Comments

Ons Mama said…
Het doet goed om opnieuw te lezen dat je het naar je zin hebt in Alzira! Groetjes uit het ondertussen toch wel koude Olmen xxx