Exploring Xàtiva



Hello everyone!

Today I went to explore Xàtiva. It's a city not so far from Alzira but with even more mountains. Of course I had to go hiking! There is an old castle on top of a mountain with a nice climb to it. When I went back down, I went by the back part of the castle which had no roads but just rocks. I walked there for hours and instead of feeling like I was in Spain, I felt like I was hikin around in the Rocky Mountains. Because of the sun, of course, but also because of the orange rocks. It was the most beautiful hike I have ever done! Except for when I saw the snake, that scared me a bit, but I think it was scared of me too!

If you are ever in Valencia, take the train to this place and go hiking. You won't regret it!




Hallo allemaal!

Vandaag ben ik Xàtiva gaan verkennen. Het is een stad niet zo ver van Alzira maar met nog meer bergen. Natuurlijk moest ik gaan wandelen! Er is een oud kasteel boven op een berg met een mooie klim ernaartoe. Toen ik terug naar beneden ging, ging ik langs het achterste deel van het kasteel dat geen wegen had maar gewoon rotsen. Ik heb er uren gewandeld en in plaats van het gevoel dat ik in Spanje was, voelde het alsof ik in de Rocky Mountains rondwandelde. Door de zon natuurlijk, maar ook door de oranje rotsen. Het was de mooiste wandeling die ik ooit gedaan heb! Behalve toen ik de slang zag, daar schrok ik een beetje van, maar ik denk dat hij ook bang was voor mij!

Als je ooit in Valencia bent, neem dan de trein naar deze plek en ga wandelen. Je zult er geen spijt van krijgen!































Comments

Unknown said…
Zalig om te zien hoe je straalt