European day of Languages



Happy European Day of Languages!

Today is the European Day of Languages. We celebrate all the different languages we have and how they connect people.

Together with all the children, we created a mural for this day. We worked hard on it over the past few days to get it finished on time!

I only speak one language
My friend at school speaks two

Sometimes I hear her
singing to herself
talking to her father
thinking out loud
and I wish my brain
held two words for dog
two worlds of sound
two countries in one mouth

I only have one word
for spoon
for sock
for moon
for clock

My friend sings two songs
and I wonder
if I will ever find another voice



Fijne Europese dag van de talen!

Vandaag is het de Europese dag van de talen. We vieren alle verschillende talen die we hebben en hoe ze mensen met elkaar verbinden.

Samen met alle kinderen hebben we voor deze dag een muurkunstwerk gemaakt. We hebben er de afgelopen dagen hard aan gewerkt om het optijd af te krijgen! 

Ik spreek maar één taal
Mijn vriendin op school spreekt er twee

Soms hoor ik haar
in zichzelf zingen
praten met haar vader
hardop denkend
en ik wou dat mijn brein
twee woorden voor hond had
twee werelden van geluid
twee landen in één mond

Ik heb maar één woord
voor lepel
voor sok
voor maan
voor klok

Mijn vriendin zingt twee liedjes
en ik vraag me af
of ik ooit een andere stem zal vinden























Comments

Ons Mama said…
Sjiek! Dat moesten ze in de Vlaamse scholen ook "vieren"...