A birthday trip to Barcelona

Hello everyone, here I am again!

Last night I came back from a birthday trip! It wasn't my birthday we were celebrating, but my mum's.

I left on Saturday early in the morning by bus from Valencia to the airport in Barcelona so I could wait for her. We checked into the hotel and immediately started exploring the city.

We started with a walk up Montjuïc, a mountain in the south of the city overlooking the sea. The cable lift was under construction so that was a pity, but we made up for it by going for tapas in the evening.

On Sunday, we started the day with a walk along La Rambla and a visit to some of Gaudi's houses. These were impressive. We also went to some churches, but most were under construction, not open to visitors or just closed. This left us with some spare time so we decided to go to the Temple Expiatori del Sagrat Cor at the top of Mount Tibidabo. It was a long and steep climb, but the view and the sunset were worth it. This is perhaps my favourite sight and I definitely recommend it.

Monday was more of a relaxation day because we had done so much walking on Sunday. We went to explore the coast and the sea. The coastline was a bit of a disappointment for us because there was a lot of industry and dirt. We did go and eat paella and it was amazing! If you ever go to Barcelona and the coast, you must try Xiringuito Escribà! Not only was the paella delicious, the people were so nice and the interior really gave off sea vibes. On the way back to the hotel, we went to Ciutadella park. The buildings were beautiful, but the place was pretty dirty.

We spent our last full day mainly exploring Parc Güell and La Sagrada Familia. Parc Güell is definitely worth a visit but I would do it at a quieter time because we went around noon and it was too crowded then. La Sagrada Familia was amazing. It is still being worked on but you can't see that on the inside. We went when the sun was setting and it was beautiful with the coloured glass windows. We also climbed one of the towers but this was not really worth it for us. We only got to see a very small part of the city through a few windows in the tower. That was quite a disappointment.

Yesterday was our last day. We went for breakfast and a walk on the harbour. Then it was time to say goodbye.

It was a nice trip, but I don't think I will go back to this city anytime soon. The much dirt and dated streets do not give a holiday feeling, and we were always looking around, afraid our belongings would be stolen. But I went on a birthday trip with my mum, so that's nice!

Hallo iedereen, hier ben ik weer!

Gisteravond kwam ik terug van een verjaardagsreisje! Het was niet mijn verjaardag die we vierden, maar die van mijn mama.

Ik vertrok zaterdag vroeg in de ochtend met de bus van Valencia naar het vliegveld in Barcelona zodat ik op haar kon wachten. We checkten in in het hotel en gingen meteen de stad verkennen.

We begonnen met een wandeling op de Montjuïc, een berg in het zuiden van de stad met uitzicht over de zee. De kabellift was in aanbouw dus dat was jammer, maar we maakten het goed door 's avonds tapas te gaan eten.

Op zondag begonnen we de dag met een wandeling over La Rambla en een bezoek aan enkele van Gaudi's huizen. Die waren indrukwekkend. We gingen ook naar enkele kerken, maar de meeste waren in aanbouw, niet open voor bezoekers of gewoon gesloten. Dit maakte dat we nog wat tijd over hadden dus besloten we naar de Tempel Expiatori del Sagrat Cor te gaan op de top van de berg Tibidabo. Het was een lange en steile klim, maar het uitzicht en de zonsondergang waren het waard. Dit is misschien wel mijn favoriete bezienswaardigheid en ik raad het zeker aan.

Maandag was meer een relaxdag omdat we zondag zoveel gelopen hadden. We gingen de kust en de zee verkennen. De kustlijn was een beetje een teleurstelling voor ons omdat er veel industrie en vuil was. We zijn wel paella gaan eten en het was kei lekker! Als je ooit naar Barcelona en de kust gaat, moet je Xiringuito Escribà eens proberen! Niet alleen was de paella heerlijk, de mensen waren zo aardig en het interieur gaf echt zee vibes. Op de terugweg naar het hotel gingen we naar het Ciutadella park. De gebouwen waren mooi, maar het was er behoorlijk vies.

Onze laatste volle dag hebben we voornamelijk besteed aan het verkennen van Parc Güell en La Sagrada Familia. Parc Güell is zeker een bezoek waard maar ik zou het op een rustiger moment doen want wij gingen rond het middaguur en toen was het te druk. La Sagrada Familia was geweldig. Er wordt nog steeds aan gewerkt maar dat zie je niet aan de binnenkant. We gingen toen de zon onderging en dat was prachtig met de gekleurde glazen ramen. We hebben ook een van de torens beklommen, maar dit was voor ons niet echt de moeite waard. We kregen slechts een heel klein deel van de stad te zien door een paar ramen in de toren. Dat was een behoorlijke teleurstelling.

Gisteren was onze laatste dag. We gingen ontbijten en een wandeling maken op de haven. Daarna was het tijd om afscheid te nemen.

Het was een leuke reis, maar ik denk niet dat ik snel terug zal gaan naar deze stad. Het vele vuil en de gedateerde straten geven geen vakantiegevoel en we keken steeds om ons heen, bang dat onze spullen gestolen zouden worden. Maar ik ben met mijn mama op verjaardagsreis geweest, dus dat is leuk!