To Oceanografic with the family



Hello everyone, I hope you all had a happy Easter and a good holiday! So far, mine is going great!

My parents and my brother visited for a week. We explored Valencia and the surrounding cities. Most of the places I had already seen, but there was one new thing. We went to see Oceanografic in Valencia.

With 110,000 m², Oceanografic is the largest aquarium in Europe. There are more than 45,000 different animals and 500 different species. Not only fish and sharks, but also jellyfishes, dolphins, octopuses, seals and much more. It is definitely worth a visit if it interests you. Although it was great fun, it was a bit pricey in my opinion, which why I'll only go once.

Apart from Oceanografic, we went to a few beaches to get as much sun (and paella) as possible. Cullera and Gandia were the favourites. We ate paella and ice cream and layed on the sand. The sea was still too cold to swim.

The last day we went to Barcelona because my parents had to take the train there. We visited Camp Nou and La Sagrada familia. It was very nice to be back in Barcelona but one day was a bit short.

I am currently enjoying the rest of my holiday which I will post about soon!



Hallo iedereen, ik hoop dat jullie allemaal een fijne Pasen en een goede vakantie hebben gehad! Tot nu toe gaat mijn vakantie geweldig!

Mijn ouders en mijn broer zijn een week op bezoek geweest. We hebben Valencia en de omliggende steden verkend. De meeste plaatsen had ik al gezien, maar er was één nieuw ding. We gingen naar Oceanografic in Valencia.

Oceanografic is met zijn 110.000 m² het grootste aquarium van Europa. Er zijn meer dan 45.000 verschillende dieren en 500 verschillende soorten. Niet alleen vissen en haaien, maar ook kwallen, dolfijnen, octopussen, zeehonden en nog veel meer. Het is zeker een bezoek waard als het je interesseert. Hoewel het erg leuk was, was het naar mijn mening een beetje prijzig. Dit is ook de enige reden dat ik maar één keer ga gaan.

Behalve naar Oceanografic, gingen we naar een paar stranden om zoveel mogelijk zon (en paella) te krijgen. Cullera en Gandia waren de favorieten. We aten paella en ijs en lagen op het zand. De zee was nog te koud om te zwemmen.

De laatste dag gingen we naar Barcelona omdat mijn ouders daar de trein moesten nemen. We bezochten Camp Nou en La Sagrada familia. Het was erg leuk om terug in Barcelona te zijn maar één dag was wel wat kort.

Ik geniet momenteel nog van de rest van mijn vakantie waarover jullie ongetwijfeld snel meer zullen horen


























Comments

Anonymous said…
Wat hebben we genoten van onze tijd samen!
Dankjewel dat jij onze gids wilde zijn ❤️
Staf, papa en mama xxx